Tips og triks for at dine nyhetsbrev skal skille seg ut fra mengden

Dine kunder mottar ikke bare nyhetsbrev fra deg. I 2020 sendes det ut 306,4 milliarder e-poster hver dag, hvor gjennomsnittlig åpningsprosent i Europa er på 26,8. For at dine nyhetsbrev skal bli lest må de derfor skilles ut fra mengden. Hvordan kan du skille deg ut?

Monday, June 1, 2020

Det første dine kunder ser når de får en e-post er avsender, tittel og forhåndsvisning av tekst som ofte er en liten del av første avsnitt. Allerede her bestemmer dine kunder om dem skal åpne og lese din e-post. Derfor er det viktig å skille seg ut fra mengden med relevant innhold, sendt på riktig tidspunkt og til riktige mottakere.

Hvorfor skal kundene åpne dine e-poster?

Du bør få dine kunder til å ønske å motta dine nyhetsbrev, føle en relasjon til ditt brand, og gi dine mottakere verdi av å åpne akkurat denne e-posten. For å skille deg ut du bør fokusere på positive assosiasjoner knyttet til dine nyhetsbrev. Når de ser deg som avsender vil de ha en forventning til innholdet i e-posten, og det er viktig at disse forventningene er knyttet til positive assosiasjoner.

  • Skap en relasjon med dine kunder
  • Alltid ha fokus på innhold
  • Skap forventninger til innholdet ditt

Emne

Emnefeltet bør vise akkurat hva mottaker kan forvente seg i denne e-posten. Emnet kan ikke være det samme på alle dine nyhetsbrev, og bør heller ikke være noe du ser over alt. For å skille seg ut fra mengden bør emnet si noe om innholdet i nyhetsbrev, samt det bør gjenspeile bedriftens kjerneverdier. På denne måten vil du også kunne differensiere deg fra dine konkurrenter.

Hvordan skrive gode emner?

  • Fang mottakers oppmerksomhet.
  • Knytt emne til innholdet i nyhetsbrev.
  • Gjenspeil forventningene knyttet til ditt brand og bedrift.
  • Vis fordelene de kan motta i ditt nyhetsbrev, (eksempelvis eksklusive tilbud og nyheter før alle andre.)
  • Vekk nysjerigheten hos mottaker.

Forhåndsvisning

Starten av det første avsnittet vises uten at mottaker må åpne e-posten. De 5 første ordene er viktige for at kunden skal bestemme seg for om han/hun vil lese videre og om de vil åpne ditt nyhetsbrev.

Sørg derfor for at preview tekst:

  • Henger sammen med innhold og tittel.
  • Gjenspeiler innholdet i nyhetsbrevet.
  • Virker interessant og skaper engarsjement.

Når de faktisk åpner nyhetsbrevet er ofte målet å skape salg. Det er derfor viktig at selve nyhetsbrevet er unikt for deg. Ha fine og informerende bilder, kort og lettlest tekst, og fine farger. Bruk gjerne fargene som kundene forbinder med ditt brand

Tips: Med vår template builder kan du enkelt tilpasse nyhetsbrevet slik at det er spesielt for din merkevare og kampanje.
Visste du at... Loyall Collect har en gjennomsnittlig åpningsrate på 62% på på tvers av alle bransjer?