Why book a demo?

Let’s get in touch and figure out your potential!

We would love to have a chat with you and tell you about how our service will make your customers loyal and show you some real results of the benefits.

Take your service and customer relationship to the next level!
Fill in the form to the right, and we will contact you for a nice chat.

Let’s get in touch and figure out your potential!

Take your service and customer relationship to the next level!
Fill in the form below and we will contact you for a nice chat.

Increase loyalty

Increase data control

Utilize automations

Book a free demo

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Hvordan skape engasjerte kunder?

Et generelt mål bør være å ha engasjerte kunder. De kundene som engasjerer seg er de kundene som bryr seg mest om ditt brand, og som er lettest å få lojale. Fordi de allerede er mer interessert i merket ditt enn mange andre. Engasjement kan være alt fra å like og kommentere innleggene dine, ta del i ditt lojalitetsprogram eller database til å aktivt engasjere seg i bedriften din.

Wednesday, November 11, 2020

Gi kundene dine “Real value” 

For å gi kundene dine en verdi av din markedsføring bør du sette deg selv i dine kunders posisjon. Hva ønsker de å høre? Gi de en følelse av at du gir dem noe mer enn bare salg av dine produkter og tjenester. Engasjement kan også føre til salg, så dette er på mange måter en markedsføringsform som er like viktig, som direkte salgs markedsføring. For å skape engasjerte kunder må kunden føle at de får noe igjen for å engasjere seg. Gi dem noe mer, og bygg et bånd som er sterkere enn salg/ ikke salg

Skap samtaler

Det holder ikke lenger at bedriften din snakker til kundene. Skap en samtale mellom deg og  kundene dine. Dette gir kundene dine et ansikt på bedriften, og det er mye enklere å skape en samtale og en relasjon til en person enn en bedrift. Samtalen kan gå begge veier og det er ikke kun du som kontakter dine kunder. Da blir det også enklere for de og kontakte deg. Du kan skape lavterskel kommunikasjon på flere måter. Sosiale medier, direkte kommunikasjon via epost eller lojalitetsprogram er på mange måter et godt sted å starte. Her er det lav terskel for at kundene tar kontakt, og det er veldig enkelt for deg å svare raskt. Det er også veldig enkelt for kunder og engasjere seg, som for eksempel ved å etterlate likes eller kommentarer. 

Inspirer kundene dine

Kundene dine setter pris på informativ kommunikasjon fra deg, som for eksempel når du har tilbud og lignende, men de vil også bli inspirert av det. Markedsfør deg på en kreativ måte, med unike bilder og videoer som representerer din bedrift og viser deres verdier og hvem dere er. Dette er en fantastisk måte å differensiere deg fra konkurrentene dine. Det vil gi kundene følelse av innsikt, og tilhørighet. Dette gjør at dine kunder kan engasjere seg i innholdet du kommuniserer. 

Gi en underholdningsverdi

Markedsføringen din bør være underholdende. Ingen engasjerer seg i noe de syns er kjedelig, eller som de føler ikke gir dem noe. Dette kan være alt fra morsomme poster i sosiale media, kreative nyhetsbrev, relevant marketing automation til interaktive reklamer. Gjør noe utenfor boksen som er lett å engasjere seg i, hvor det faller naturlig å svare på det reklamen spør om. Gå litt videre fra kun reklame så kommer publikummet ditt til å engasjere seg mer, og de kommer da til å være mer mottakelige for direkte reklame i fremtiden. 

Hold samtalen gående

Ikke glem kundene dine etter en forespørsel er besvart. Skap en dialog med kundene dine. Enten dette er via nyhetsbrev, eller om det er over sosiale medier. Ikke la kundene dine glemme deg, og vis at du ikke har glemt dem. Dette gjør slik at hver enkelt kunde kan føle seg sett, og det er en lavterskel metode for å skape engasjement.


Målet med dette er at kunden skal få en følelsesmessig tilknyttet til ditt brand. De skal føle at de får noe igjen for å engasjere seg. Enten dette er at de føler seg sett, eller at de føler at de har en tilknytning til merket.