Why book a demo?

Let’s get in touch and figure out your potential!

We would love to have a chat with you and tell you about how our service will make your customers loyal and show you some real results of the benefits.

Take your service and customer relationship to the next level!
Fill in the form to the right, and we will contact you for a nice chat.

Let’s get in touch and figure out your potential!

Take your service and customer relationship to the next level!
Fill in the form below and we will contact you for a nice chat.

Increase loyalty

Increase data control

Utilize automations

Book a free demo

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Erfaringer fra internship i Loyall

Loyall har stor tro på å gi nye unge talenter muligheten for praktisk erfaring. Dette gjør at både vi og intern lærer og utvikles. Gjennom våre internship får man muligheten til å bruke kunnskap fra studier og tidligere erfaringer, samtidig som man lærer mye nytt og spennende. Vi tror at nøkkelen til suksess er å legge til rette for et kreativt og innovativt miljø med høy gjennomføringsevne. Les mer om hvordan vi strukturerer internship under.

Monday, June 28, 2021

I den siste tiden har vi hatt fem internship jobbende med ulike prosjekter og programmer. De har hatt muligheten for samarbeid om ulike oppgaver, men også spesialisert seg innenfor sine programmer. Her skal du få bli litt bedre kjent med Philip og Emilie som begge vil dele litt om erfaringene sine i Loyall.

Navn: Philip Rasmussen

Alder: 24

Studie: Bachelor i Design - Visuell Kommunikasjon, Bergen

Program: Grafisk design

Beskriv Loyall med et ord: Utviklende

Hva var den beste erfaringen med å være intern?

Å flytte fokus fra det teoretiske og konseptuelle til noe praktisk og virkelig. Å jobbe hos Loyall har gitt meg innsikten og selvtilliten jeg trengte for å forstå nyttigheten av design, både i retail-, restaurant-, hotell-, og den digitale markedsføringsbransjen.

Hvordan er det å jobbe i Loyall ?

Et romslig kontormiljø midt i sentrum av Bergen. Loyall har datamaskiner og gode faste arbeidsplasser for alle ansatte. I møter ble jeg inkludert i prosessen i stor grad, der idéer og diskusjon allitd ble tatt vel imot. Mye av tiden gikk ellers på selvstendig arbeid.

Hvordan er programmene tilrettelagt for deg som intern?

Grafisk avdeling var nytt da jeg startet, men har vært tilrettelagt i et strålende samarbeid med de andre avdelingene, med god kommunikasjon og en haug med kreativitet.

Hvordan tror du dine erfaringer fra internshipet kan hjelpe deg videre?

Jeg har fått mye god innsikt i Loyall som bedrift og markedet de konkurrerer i, og jeg er ikke i tvil om at erfaringene jeg tar med meg vil være fordelaktige om jeg velger å bygge videre på denne typen grafisk design.

Har du noen tips til fremtidige interns?

Med nysgjerrighet kommer du langt. Aldri vær redd for å stille spørsmål, for hos Loyall setter de pris på engasjement.

Navn: Emilie Hjellestad Landsvik

Alder: 23

Studiet: Bachelor i Business Administration, Madrid

Program: CRM / Research og Loyall Marketing

Beskriv Loyall med et ord: Imøtekommende

Hva var den beste erfaringen med å være intern?

Jeg tror det beste med internshipet er at jeg har fått mulighet for å jobbe praktisk med teorien jeg har lært på studiet. Jeg har lært nye ting hver dag og det har vært gøy å se verdien av det man skaper. I tillegg, synes det har vært ekstra spennende å kunne samarbeide med de andre internene og gjøre noen proskjeter sammen.

Hvordan er det å jobbe i Loyall ?

Det har vært veldig inspirerende å jobbe i et ungt og innovativt arbeidsmiljø, hvor man ser at selskapet vokser litt og litt for hver dag som går. Alle som jobber her er imøtekommende og det er alltid muligheter for stille spørsmål. Det blir også arrangert ulike sosiale aktiviteter som bidrar til at man har mulighet for å blir kjent på tvers av avdelingene. Jeg mener at det gode miljøet i Loyall er en stor del av hvorfor internshipet er så vellykket.

Hvordan er programmene tilrettelagt for deg som intern?

For min del synes jeg strukturen av internshipet er veldig ideelt. Det det vært positivt å få ha muligheten til å bytte program etter 3 måneder, det har gjort at jeg har fått prøvd meg på 2 avdelinger noe jeg syntes har vært veldig spennende. Arbeidet er veldig variert og du får prøve deg på mange ulike prosjekter og oppgaver. I tillegg, får man veldig god oppfølging ved ukentlige møter, hvor man kan diskutere ulike ideer og arbeidsoppgaver.

Hvordan tror du dine erfaringer fra internshipet kan hjelpe deg videre?

Først og fremst har jeg lært utrolig mye gjennom disse 6 månedene som jeg selvfølglig skal ta med videre på studier og jobb. I tillegg, så er det en stor fordel å ha erfaring som man kan referere til på CVen, som vil hjelpe meg videre i arbeidslivet.

Har du noen tips til fremtidige interns?

Det viktigste er egentlig bare å utnytte den muligheten du har fått og prøv å lær deg så mye som mulig. Husk å spørre spørsmål når du lurer på noe, for i Loyall har de alltid mange gode svar. Det settes også stor pris på nye ideer og innspill så det er bare rope ut!


Lyst å vite mer om internship I Loyall?

Hvert internship varer i 6 måneder, hvor man bytter program etter 3 månder (dette gjelder ikke grafisk design som varer i seks måneder uten bytting). Internene jobber normalt 2 dager i uken, noe som legger til rette for skolearbeid eller andre aktiviteter på siden. Gjennom programmet vil man ha tett oppfølging av leder med møter og god dialog. Nedenfor kan du lese litt mer om de ulike kategoriene.  

1. Loyall Marketing

Denne kategori inneholder markedsaktiviteter fra Loyall. Her kan kandidat lære mer og jobbe med hjemmesider, landingssider, SEO, inbound markedsføring, sosiale medier, betalt annonsering, analyse, grafisk materiell, marketing automation og presse.

Etter tre måneder i Loyall Marketing vil du som intern sitte igjen med et overblikk over hvordan et SaaS og Fintech selskap jobber aktivt med markedsføring, spesielt digital markedsføring. Kategorien passer for deg som er nysgjerrig og vil lære mye kort tid.

2. Loyall Customer Success

Denne kategori inneholder aktiviteter Loyall gjør for å bistå kunder i deres tekniske leveranser. Her kan kandidat lære mer og jobbe med nyhetsbrev, gjeste- og kundedialog, kampanjer, SMS markedsføring, digitale kundereiser, lojalitetsstrategier, grafisk produksjon, analyse, prosjekter og prosessflyt.

Etter tre måneder i Loyall Customer Success vil du få bransjeerfaring fra våre tre hoved-kundekategorier; Hoteller, Restauranter og Retail. Du vil få muligheten å jobbe for flere av Nordens mest interessante brands og få innblikk i hva de gjør for å forbedre sine gjeste- og kundeopplevelser. Kategorien passer for deg som vil lære hvordan teknologi effektiviserer og forbedrer opplevelser og resultater.

3. Loyall CRM / Research

Denne kategori inneholder interne aktiviteter Loyall gjør for å ivareta og oppgradere tekniske systemer, primært CRM. Her vil kandidat jobbe aktivt med HubSpot CRM som er et av verdens ledende CRM systemer. Kandidat vil få innblikk og forståelse for oppbygging av systemer og jobbe med forbedringspotensiale på tvers av alle avdelinger i selskapet.

Etter tre måneder i Loyall CRM / Research vil du få svært god innblikk i hvordan CRM effektiviserer og automatiserer prosesser i et selskap. Vi liker ordtaket "alt som kan automatiseres, skal automatiseres", og dette er mottoet i vår CRM. Loyall CRM administrerer i dag tusen kunder, tusenvis av kontakter samt prosessflyter og aktiviteter innenfor Salg, Markedsføring, Customer Success og Drift. Kategorien passer for deg med ekstra interesse for tekniske løsninger og som vil få en forståelse for prosessflyt i alle avdelinger i selskapet.

3. Grafisk design

Denne kategori innholder aktiviteter i forhold til design og grafiske løsninger i hele Loyall. Du vil få muligheten til å jobbe med hjemmesiden, annonsering, kreativ grafisk arbeid og ulike prosjekter innenfor de ulike avdelingene. Som grafisk designer hos oss vil man forstå hvordan UI / UX  bidrar til bedre brukeropplevelser, hvordan annonsering blir bedre i god grafisk utførelse, hvordan kreativitet i fremstilling øker databasefangst, lojalitetsnivå og salg for bedrifter, og mye mer.

I motsetning til de andre program vil grafisk design gå over seks måneder, uten bytting underveis. Internene vil derfor få muligheten til å fordype seg over en lengre periode.


Har du lyst å være intern hos oss?

Vi har rulleringer på ulike internship program, og med hyppig utskiftning er det gode muligheter for å få plass.

Søk nå →