Why book a demo?

Let’s get in touch and figure out your potential!

We would love to have a chat with you and tell you about how our service will make your customers loyal and show you some real results of the benefits.

Take your service and customer relationship to the next level!
Fill in the form to the right, and we will contact you for a nice chat.

Let’s get in touch and figure out your potential!

Take your service and customer relationship to the next level!
Fill in the form below and we will contact you for a nice chat.

Increase loyalty

Increase data control

Utilize automations

Book a free demo

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.


Frequently Asked Questions (FAQ)
‍Loyall Loyalty+

Vi hjelper deg!
Denne FAQ er tilgjengelig for å besvare generelle spørsmål et bonusprogram driftet av Loyall. For å finne spesifikke FAQ eller informasjon om bonusprogrammet du er medlem i, må du logge inn i "min side" på det aktuelle bonusprogrammet. På "min side" har du mulighet til å gjøre mange endringer selv - som å endre personalia og kredittkort. Dersom du trenger hjelp til noe - eller har spørsmål om noe i tilknytning til bonusprogrammet er du velkommen til å sende oss en supportsak. Supportsak kan du opprette ved å logge inn på "min side" i det aktuelle lojaliteåsprogrammet du benytter. Før du eventuelt sender oss ditt spørsmål ber vi om at du sjekker om du finner ditt svar nedenfor.

Hva er bonus?
Bonus er pengebeløp som opptjenes som prosentvis andel av handel med registrerte betalingskort i butikker som er tilknyttet bonusprogrammet. Beløpet overføres ikke til din konto, men samles opp på «Min side», hvor den er tilgjengelig for ditt neste kjøp. Bonus kan brukes som hel- eller delbetaling ved ny handel i butikken der bonusen er opptjent.  

Hvilket kort må jeg bruke for å få tildelt bonus?
For å opptjene bonus må du bruke et betalingskort som du har registrert på din profil (Mine kort). Dersom du har flere bankkort må du registrere kontonummeret som er tilknyttet det bankkortet du vanligvis bruker når du handler, 11 siffer på baksiden av kortet. Handel med registrerte kredittkort (Visa og Mastercard) gir også bonus. Dersom kortet ditt har kredittkortnummer på forsiden (16 siffer preget i kortet) og kontonummer ( BankAxept, 11 siffer på baksiden) har du et kombinasjonskort, og dette er den vanligste korttypen i Norge. Bruker du et slikt kort må uansett du registrere kontonummeret, da betalingsterminaler først vil velge å ta betalt via kontonummeret på kortet ditt.

Er det trygt å registrere sitt kontonummer?
Ifølge Datatilsynet er kontonummer ikke å regne som sensitive personopplysninger, og kan ikke misbrukes til å f.eks. ta penger fra kontoen din. Loyalls bonussystem tilfredsstiller alle sikkerhetskrav og GDPR (EUs databehandlingsdirektiv)

Er det trygt å registrere sitt kredittkortnummer i bonusprogrammet?
Ja. Når du registrerer kredittkortnummer (16 siffer på forsiden av kombinasjonskort eller rent kredittkort) gjøres dette i et såkalt iframe-vindu. Dvs at du registrerer dette direkte hos Nets, som er innsamler for Visa og Mastercard.

Får jeg bonus på kontantkjøp?
Kontant betaling registreres ikke i bonusprogrammet og genererer ikke bonus.

Jeg har handlet idag og ønsker å registrere meg som medlem - kan jeg få bonus på handelen jeg gjorde idag?
Ja. Dersom du registrerer deg - og betalingskortet du brukte når du handlet- innen klokken 24, vil du få bonus på handelen.

Jeg ønsker å endre registrerte betalingskort. Hva gjør jeg?
For å endre registrerte betalingskort klikker du på "Mine kort" i menyen. Der kan du slette/legge til kontonummer og/eller kredittkort.

Kan jeg opptjene bonus uansett hvilken bank jeg bruker?
Ja - så lenge du har konto i en norsk bank, eller et Visa eller Mastercard kredittkort kan du opptjene bonus.

Er det mulig å registrere flere kontonummer på ett medlemskap?
Ja. Du kan registrere inntil 5 kontonummer og/eller kredittkort (Visa og Mastercard)

Når blir bonus tilgjengelig på "min side"?
Bonus tildeles normalt dagen etter gjennomført handel. Det betyr at dersom du handler på mandag-torsdag vil bonusen din normalt bli synlig på Min side ved lunchtider neste dag. I noen tilfeller kan det ta noe lengre tid. Handel som er gjennomført på en fredag eller lørdag vil tidligst bli synlig neste bankvirkedag - som i de fleste tilfeller vil være den påfølgende mandag.

Hvordan løser jeg ut bonus slik at jeg kan handle for den?
Det er enkelt å løse ut bonus. Klikk på Bonus i menyen. Du vil da se hvor mye bonus du har tilgode. Klikk på "Løs ut bonus" og følg instruksjonene. Du må logge inn på din mobil når du er i butikken / restauranten / tilbyder for å bruke din bonus.

Jeg har ikke mottatt bonus på gjennomført handel. Hva er galt?
Dersom du ikke får opp korrekt opptjent bonus på Min side - ta kontakt med support ved å klikke på "Support" når du er logget inn på Min side. Det er ulike saker som kan føre til at du ikke har mottatt riktig bonus - eksempelvis om feil kontonummer er registrert, betalingskortet du har handlet med er registrert for sent eller lignende. Vi vil undersøke saken din så raskt vi kan og og sørge for at riktig bonus blir tildelt.

Hvilken bonusprosent er det som gjelder?
Det er butikkene som bestemmer hvor mye bonus du får på hver handel - og dette varierer fra tilbyder til tilbyder. Noen ganger varierer det også i forhold til tidspunkt for handelen. I salgsperioder vil bonusprosenten kunne være redusert, mens den i andre perioder kan være økt. Hvis du klikker på menypunkt "Kvitteringer" vil du finne en oversikt over alle dine kjøp - og gjeldende bonus for denne handelen vil være synlig der.

Hvor lenge er bonusen min gyldig?
Opptjent bonus er gyldig det året den er opptjent + ut påfølgende kalenderår, dersom ikke annet er oppgitt på informasjonssiden for tilbyderen på nettsiden for bonusprogrammet.

Hva betyr kodeord?
Alle bonusprogram driftet av Maincard har ett eller flere kodeord. Meldte du deg inn vha sms har du sendt dette kodeordet til 1910. Kodeordet kan også brukes hvis du vil ha informasjon via sms. Ønsker du link til innloggingssiden sender du kodeordet for ditt bonusprogram til 1910. Ønsker du å vite hvor mye bonus du har tilgode kan du sende "saldo" + kodeordet til 1910.

Hva gjør jeg om jeg har glemt mitt passord?
På innloggingssiden finnes det en link som heter "glemt passord". Klikk der, fyll inn din registrerte epostadresse og klikk "send". Et nytt passord vil da bli sendt til deg. Når du så logger inn på Min side kan du endre til et personlig passord der.

Jeg mottar ikke e-poster fra mitt bonusprogram. Hva gjør jeg?
Det første du gjør er å sjekke om epostene - sendt fra Loyall - er havnet i "søppel-innboksen", det som også kalles for "spam-innboksen". I de fleste epostlesere kan du også der definere at eposter sendt fra Loyall ikke er spam - slik at du vil motta eventuelle fremtidige eposter direkte i din innboks. Dersom du ikke finner noen epost fra Loyall i søppelinnboksen kan det være at det er en feil i registrert epostadresse. Ta i såfall kontakt med support når du er logget inn på Min side.

Jeg ønsker å endre e-post adresse. Hvordan gjør jeg det?
For å endre registrerte din epostadresse klikker du på "Profil" i menyen. Der kan du endre dine personalia - som epostadresse, mobilnummer, passord, adresse etc.